Trevlig helg avslutas med bio.

Hej

I helgen har jag ju som sagt varit på stugan:)

Fredagen så fixade jag och farsan maten och så for jag och alex och hämtade Clara vid sju tiden. Men vi var typ framme i gags kanske strax efter åtta. Vi var först förbi supermarket och så köpte jag den dipp jag ville ha sen så for vi. Men det var ju sånt dåligt väder och så snöade det jätte mycke. Pricken över i:et var när vi kom till Brännland så har ingen skottat....:S
Så blev ju typ att köra femtio hela vägen...Men vi kom fram tillslut och så hämtade jag ved och så började vi värma upp placet. Vi var inte uppe så länge vi såg en film och så somnade vi sen.

Lördag så steg alex upp med clara och hjälpte henne med frullen:) Hur snäll kan man vara egentligen!!! Så jag låg och drog mig ganska länge innan båda blev less och slet upp mig. Vi skulle ju till byagården så steg väl upp där vid halv elva. Tog mig bara ett oboy glas och så blev det att hjälpa clara på med utekläderna. Alex fixade ju sig sj alldeles utmärkt och så gick dom ut sen. Då kommer Stefan och skottar åt oss! Som var super bra för det hade snöat en hel del.
Vi gick sen mot byagården och när vi kom dit så var det inte alls så många där. Så vi hittade oss ett bra bord längst fram. Sweet. Emelie, lilleman och naima satt i samma bord och hjälpte oss välja. Sen strömmade det in en massa människor. Så det var ju tur att vi fick bra platser. Sen var det bara att ta sig mat. Sjklart så tog inte alex så mycke och jag råkade ge clara lite för mycke kanske...för hon åt då inte så mycke av det. Dom sålde lotter oxå så jag köpte ju några av lite olika färger.
Så blev det efterrätt men var inte så sugen så tog mig bara en pepparkaka och några knäck utan mandel eller vad det är i. Då blev det dags för lussetåget, jag hade fixat en plats till clara så hon skulle få ha på sig sina lusse kläder igen. Gick på övervåningen och hjälpte henne byta om, sen sprang jag ner för att kunna få nå bra kort. Dom kom, dom djöng och dom gick:) det var jätte bra! Tyckte bara synd om Mirre som fick vara lucia och ha en riktig krona med stearin ljus och sjklart en massa i håret. Sen var det dags för lott dragningen, jag fick sköta vinstborden. Jag vann 3 ggr:D eller clara vann en gång och så gav jag bort en gång till alex. Det var sen över och dags att bege sig hemåt. Vi gick tillbaka till stugan, satte igång en eld igen och började sakta sätta igång maten.
Efter maten så kom Emelie och lilleman. Vi satt och snacka sen kom joel och sist men inte minst bobbeli bob dan. Hämtade poker(blackjack)bordet och markerna så satte vi igång att dela ut. Efter ett tag så kom också Miriam dit.
Jag ledde ett tag men sen så vann Dan Bob.Sen satt vi och snackade till typ halv två. Då var det dags att avrunda det hela och gå och lägga sig. Somnade kanske vid halv tre.

Idag så fick jag sovmorron eftersom ungarna också sov väldigt länge! SKÖÖÖÖNT! Så steg jag upp med Clara och gjorde frulle. Åt den och sen var det bara att gå ut och koppla bilen, den såg ut som en snöboll. Alex hjälpte lite att få bort snön från den man det var ganska så tungt så jag gjorde det sj sen. Vi käkade en sen lunch vid två och så började vi packa ihop. For väl från gags kring tjugo över tre, lämnade av Clara hos syster yster och sen vidare hem till mig för att lämpa av lite grejer där. Så for vi hem till föräldrarna och lämnade bilen och så skulle jag käka där. Jag fick två bio biljetter av syrran för att dom skulle gå ut nästa vecka och dom skulle inte hinna använda dom så jag fick dom:)
Jag fråga då farsan om han ville se den ny filmen The day the EARTH STOOD STILL och de ville han men mamma och alex ville också följa och det var ju kul:) Vi bokade den, åt sen for vi och såg den.

Efter bion så skjutsade dom hem mig och nu ligger jag här igen i sängen och är glad att min dator äntligen älskar mig igen:)

Kram på er alla!


Kommentarer

Skriv nå här:

Skriv ditt namn:
Stanna kvar?

Email: (publiseras ej)

Har du en blogg?:

Skriv:

Trackback
RSS 2.0