Kan inte somna....

När man festar så är man ju uppe länge och sjklart så är man ju bakis dagen efter och därför så sover man väääldigt länge på dagen sen...minuset är ju att nu kan jag inte somna på kvällen eller nu är det ju natt! Bajs bajs...

Såg kalla fakta idag när jag var hos Emelie. Usch tvi å blä!! Stackars gässen! Visste ni att typ 80% av allt dun kommer från gäss som plockas levande 4 ggr under deras livstid och en gång när de har slaktas. Det är som om du eller jag skulle först bli våldsamt fastbunden och sedan fått vårt hår avdraget bit för bit utan bedövning eller nått!! Endel av gässen blev skadade i skinnet och fick sår upp till 10cm långa som de sedan sydde ihop med nål och tråd och fortfarande ingen bedövning. Jag överväger starkt att kasta min dun kudde som jag har i min säng!!! :(

Nu ska jag sluta tänka på de och försöka sova lite!

Kommentarer

Skriv nå här:

Skriv ditt namn:
Stanna kvar?

Email: (publiseras ej)

Har du en blogg?:

Skriv:

Trackback
RSS 2.0