Some movies I've seen

Babylon A.D.
Handling---------------------------------------------------
En tjej ska föras från ett kloster i buschen till NYC i Usa. Detta utspelar sig i framtiden och Toorop som Vin Diesel spelar ska då hjälpa henne och hennes nunna/mamma.
Jag tycker--------------------------------------------------
Lite B:ig men jag såg den ju enbart för Vin Diesel skull:P 2 av 5 möjliga.
Skådisar----------------------------------------------------------------------
Vin Diesel - Toorop
Michelle Yeoh - Sister Rebeka
MélanieThierry - Aurora

Dead Like me - Life after death
Handling----------------------------------------------------
Denna film är baserad på en serie som tydligen finns. Handlar om endel som har dött och blivit reapers och så byts deras ledare ut och så händer en massa.
Jag tycker--------------------------------------------------
Märkte gooode så snabbt att det var som en fortsättning på en serie man fattade ju vad som hände mm men den var inte alls nå bra. 1 av 5 möjliga.
Skådisar----------------------------------------------------------------------
Ellen Muth - George Lass
Callum Blue - Mason

Pride and Glory
Handling----------------------------------------------------
Handlar om en familj där hela klanen av karlarna är poliser. Det börjar ske en massa mord på gäng och allt stämmer inte överens med vad egentligen skulle ha hänt under dessa omständigheter och detta börjar Ray Tierney en i familjen lägga märke till.
Jag tycker-------------------------------------------------------------------
Den var faktiskt gode så bra, längesen man såg en bra polis film. Eller så är det bara jag som inte kommer ihåg att jag har nyligt sett en:P haha den får en 3,5 nästan en 4 av 5 möjliga.
Skådisar----------------------------------------------------------------------
Colin Farrell - Jimmy Eagan, Edward Norton - Ray Tierney, Jon Voight - Francis Tierney Sr, Noah Emmerich - Francis Tierney Jr

Quarantine
Handling---------------------------------------------------
Handlar om en reporter som ska göra ett program om en brandstation och följa med dem på uttryckningar. De åker ut till ett hyres hus när larmet går och där blir dom fast för smittskyddsverket eller vad de heter sätter huset i karantän och de får inte gå ut ur huset. Vill ni veta varför så får ni se filmen MOAHAHA eller nå..
Jag tycker-------------------------------------------------------------------
Faktiskt gode hyffsad film, lite hopp här och där alltså av mig och lite svettiga händer men annars inte så farligt. Slutet kunde dock ha var lite bättre. Påminde som Emma sa lite om Blair witch och så faktiskt Cloverfield men det beror väl mest på hur den är filmad. 3 av 5 möjliga får den iaf.
Skådisar----------------------------------------------------------------------
Jennifer Carpenter - Angela Vidal, Steve Harris - Scott Percival, Jay Hernandez - Jake, Greg Germann - Lawrence och MÅNGA mer hmm inte B skådisar mer sånna som man sett i serier.

Role Models
Handling----------------------------------------------------
Handlar om Danny och Wheeler som jobbar tillsammans och när Dannys flickvän gör slut med honom så flippar han ut och snor bilen, som dom använder till jobbet, från en bergningsbil eller vad det heter och kör den rätt upp mot en staty detta gör att dom får ett antal timmar som straff att hjälpa till i ett Big Brother som heter Sturdy Wings.
Jag tycker-------------------------------------------------------------------
Den var rolig men inget slår väl fel med Paul Rudds bitterhet och Sean William Scotts energi. Denna får 3 av 5 möjliga.
Skådisar----------------------------------------------------------------------
Sean William Scott - Wheeler, Paul Rudd - Danny

Still Waiting...
Handling----------------------------------------------------
En fortsättning på den inte så jätte bra filmen, Waiting. Händer typ samma sak i denna film men denna gång har dom fått en konkurrent på andra sidan av vägen som är typ som ett Hooters.
Jag tycker-------------------------------------------------
B:ig, jag tror att Ryan Reynolds var enda anledningen att man nog såg första filmen..1 av 5 möjliga.
Skådisar----------------------------------------------------------------------
Adam Carolla - Ken Halsband, John Michael Higgins - Dennis, Rob Benedict - Calvin mm

Venom
Handling----------------------------------------------------
Handlar om nå giftiga ormar i en låda som råkar rymma när tanten som har dom krockar och dör. När mannen skulle försöka hämta den ur bilen som kvinnan hade kört så öppnade sig lådan och dom dödade honom och han blev ett monster och börjar jaga och döda alla.
Jag tycker--------------------------------------------------
B:ig, usel skräckis...0,5 av 5 möjliga.
Skådisar----------------------------------------------------
Agnes Bruckner - Eden Sinclair, Jonathan Jackson - Eric, Laura Ramsey - Rachel.


Life Support
Handling------------------------------------------------------
Baserad av en riktigt händelse. Handlar om en kvinna som lever med Aids eller Hiv vet inte riktigt vad skillnaden är. Hur hon hjälper andra och försöker leva med familjen och försöka göra så allt funkar.
Jag tycker---------------------------------------------------
Funkade, tycker inte riktigt att man kan sätta betyg på den. Kändes lite mer som en dokumentär fast den var ändå bra 3 av 5 möjliga.
Skådisar----------------------------------------------------------------------
Queen Latifah - Ana, Evan Ross - Amare, Rachel Nicks - Kelly, Wendell Pierce - Slick



Okej jag verkar som VÄRSTA filmnörden okej jag är de...tror jag faktiskt hann se detta under en helg och NEJ jag är inte deprimerad, fick bara ett film sug:P Men Thick as thieves var det längesen jag såg:P

Kommentarer
Postat av: Klara Eriksson

Snacka om att du ser film av någon...=P

2009-03-05 @ 18:48:19

Skriv nå här:

Skriv ditt namn:
Stanna kvar?

Email: (publiseras ej)

Har du en blogg?:

Skriv:

Trackback
RSS 2.0