Detta har hänt..

Denna helg var de ju tjejfest som sagt. Har inte lagt in bilderna i datorn än men de kommer väl. Söndag hände det lite saker, jag köpte en ny dator och en beggad iphone.

Mammas arbetskollega Kerstin hade köpt en bärbar dator till sin son i julklapp MEN då hade han redan hunnit köpa en. Så jag fick köpa den för 3500kr och hon hade köpt den för 5600kr, aldrig använd:)
Köpte iphonen av Pelle, syrrans man. Köpte den för 2700kr. Har fortfarande inte fått kläm på allt men de kommer väl. Datorn dock har jag faktiskt inte börjat använda så mycke än...why I don't know...Ska städa lite mer kanske jag får plats:P

Dagen fortsatte med att vi for och hälsade på Farmor som inte var hemma. Då hade hon blivit kidnappad av Ulf och co på paltkalas. Men fick iaf se hennes place.
Efter de handlade vi och så for vi på pitstop och käkade pizza. Sen hem och dumpa killarna och så drog jag, mamma & Diva till gagsmark. Hela söndagen var en bra dag. Vi hade de najs och så kom Mirre och hälsade på.

Måndag slutade vattnet fungera i toan..allt vatten..:( så vi fick hinkspola...KUL! Speciellt när de är en NY RENOVERAD toa!! Mamma började torka väggarna för att dom var täckta med damm. Och vad skådar hennes öga, JO en spricka och så en till spricka i de nya kaklet. Då blev hon förbannad och sket i att torka resten..

Hon planterade om alla blommor, jag målade lite grann (mest slappande från min sida). Jag tror mamma dammsugade 20 ggr under dom 2,5 dagarna vi var där.

Varje kväll såg vi en film på min nya dator:) Vi gjorde pasta, pappa är inte så mycket för de så vi passade på.

Tisdag kom snickaren............Mamma snackade en massa med honom. Vi visade han sprickorna i kaklet, jag fortsatte torka kaklet och självklart hitta jag fler sprickor...totalt så var 5 kakelplattor spruckna...KUL ENS!
Vi for hem, jag duscha och sen var de bara att bege sig mot jobbet. Efter de blev det innebandy...

Resten av veckan har jag bara jobbat. Idag har jag tvättat lite och planterat om mina blommor.

Imorgon blir de jobb och sen ska jag och madde ha en tjejkväll:P Hon är skyldig mig en middag:P

XoXo

Kommentarer

Skriv nå här:

Skriv ditt namn:
Stanna kvar?

Email: (publiseras ej)

Har du en blogg?:

Skriv:

Trackback
RSS 2.0