Vinter = Kallt!!

Idag blev det att fara till stugan i Gagsmark. Skulle ha stigit upp vid halv nio för jag skulle duscha men råkade somna om några ggr men vaknade till slut 09:11 och fick lite panik för vi skulle vara på coop klockan tio. Så det blev lite stress, hoppade in i duschen och klädde sen på mig en massa kläder. Ringde till Emma och det första hon säger "Du vann"  eller vad hon nu sa. Så hon hade inte ens stigit upp, jag fick då sakta ner lite grann. Vandrade sedan mot päronen för att hämta hundarna och när Emma sen kom så hade hon typ bara fått upp en av dörrarna för alla hade frusit igen!! Så det blev lite sparkar och lite slitande tills det gick.
Så bar det av till Coop, där handlade det vi behövde och så fick jag mitt schema över julen. Trodde faktiskt att det skulle vara fler dagar så jag ska ringde till Försäkringskassan imorgon och höra hur många uppstämplingsdagar jag har kvar men jag tror inte att jag har någon dag kvar och då kan jag tyvärr inte jobba på coop, för de var 5 dagar utspridda på 3 veckor:S Och bara tre av dom var 8h dagar....så får väl se ska fixa det imorron.
När vi hade varit på coop klart for vi och plockade upp Johannes och så bar det av till stugan. Vi gjorde varm choklad och limpmackor så körde vi mot tvärotjärn och satte oss där, åt och pratade:) Tills det blev skiiiiit kallt och mitt pekfinger var jätte kallt och kändes som det skulle gå av. Då samlade vi ihop alla hundarna och for tillbaka till stugan och spelade Monopol och lite kort och sen gjorde vi hamburgare. När vi hade käkat och diskat undan så bar det av hemåt igen och när vi väl var framme så höll mina fötter på att frysa av. Så jag värmde mig ett tag hos päronen tills mamma skulle hämta alex på karaten, då skjutsade hon hem mig.

Så nu har jag sett de nyaste desperate och så nu väntar jag på Gossip girl...see ya don´t wanna be ya:P


Kommentarer

Skriv nå här:

Skriv ditt namn:
Stanna kvar?

Email: (publiseras ej)

Har du en blogg?:

Skriv:

Trackback
RSS 2.0