Me, myself and Emma!

Dagen började med att jag blev väckt imorse av Emmas morbror som anmälde sig till bröllopet. Lite kul med grovt pitemål sådär när man är nyvaken:S Sen ringde jag självklart å väckte Emma och sa att de är tydligen fint väder vad ska vi hitta på!?

Så efter många om å men så blev de då så att hon kom hit och hämtade mig. Hon fick vänta ett litet tag för jag skulle mata snakesarna. Sen drivade vi till DT:n på maxen för vi hade inte käkat något. Och så började resan ut i vildmarken, vi körde till blåsmark och tog gammel vägen till mellanboda men stannade mitt i mellan å käkade vår mat. Riktigt romantiskt på två pallar framför bilen i den stekande solen och massa djur som flög omkring.

När vi hade käkat vår goda mat så fortsatte vår resa mot Gagsmark, som var vårt mål. När vi kom till brännland så märker Emma att vi hade glömt skydden till pallarna på bilen men det var bara ett kvar som höll sig fast på vingen där bak. Då blev de ju faktiskt så att vi kunde ju inte stanna utan vi skulle se hur länge den kunde hålla sig kvar. Och den höll sig ända tills våran infart till stugan:)

Vi satt ett tag inne å snackade med moderen och väntade på att de skulle sluta regna. Sen bar det av mot Tväråtjärn, men var lite svårt för jag ringde upp ett nr som hade ringt mig och det visade sig vara en av dennis släktingar eller nå som skulle anmäla sig till bröllopet och så skulle jag samtidigt visa Emma vars Stigge bor, så vi kunde hämta nyckeln till båten. Det var inte lätt men tillslut sade vi hejdå så då gick de mycke lättare. Vi fiskade (både kast och met) i 3 timmar, mamma ringde till och med å fråga när vi skulle komma tillbaka. De var skit mysigt och varmt å skönt!! Fick dock bara en liten mört och Emma fick två små mörtar å en liten abborre!

Vi fick lite plättar och så provade Emma Smash bros. sen bar resan av hemåt. Då påbörjade också sökandet av de blå pallskyddet. (de andra var orange) Men vi hittade det efter vägen. Så for vi hem till Emma och har gosat med kattungarna och spelat lite CS. Sen skjutsade hon hem mig igen:) Tack Emmis:)))

Och nu hade jag tänkt sova. Men de var min dag med Emma:) Tyvärr glömde jag kameran hemma så klart så inga bilds:S

Go natt å sov gott mina trogna bloggisar

Kommentarer

Skriv nå här:

Skriv ditt namn:
Stanna kvar?

Email: (publiseras ej)

Har du en blogg?:

Skriv:

Trackback
RSS 2.0