Massor med filmer

Har jag sett den senaste tiden, många blev det under dessa jetlag dagarna då man inte orkat göra så mycket.
Här har vi några av dom:P


Pineapple Express
 
Såg denna för någon dag sen, detta är en bakis film kan man som säga. Man behöver inte ha nå brainpower för att hänga med i den. Den får en trea av fem möjliga av mig. Den gick att titta på, var inte överdrivet bra men fanns några tillfällen då man skrattade till.
Den handlar om en kille vid namn Dale, som är smått beroende av majja och har ett ganska så slött jobb som process server, sånna dudes som måste hitta folk och få dom att säga att dom är dom och sen ger han dom ett papper och säger "you been served". Iaf så köper han sitt knark från den andra killen Saul som får sitt från början från en kille som heter Ted. Det visar sig att då Dale ska serva denna Ted och när han kommer dit så ser han Ted skjuta en kille och måste då gömma sig från dessa människor. Den är både rolig och knäpp.

Get Smart
 
För ni som har sett Johnny English så är denna film som den, förutom att den här är hundra ggr bättre (för jag tycker inte om mrbean).  
Handlar om Maxwell som har precis klarat sitt agent prov, kan man väl kalla det. Och så är det någon som har tillverkat massa bomber och dom ska då försöka hitta vem som är bossen över detta. Det som är bäst med den är att han är en bra agent, han kan de han ska kunna men han är bara så jävla klantig ibland. 
Värd att se jag ger den en fyra av fem möjliga.

The Notebook
 
Jag hade för mig att jag hade sett denna filmen tidigare men de hade jag inte. Så det var då hiiimla tur att jag såg den för den var skit bra. Den mest romantiska film jag nåååågonsin har sett!!! Tycker alla tjejer i hela världen måste se denna.
Fem av fem möjliga helt garanterat.
Handlar om två st som bor på ett hem och gubben Noah läser en bok för tanten Allie. Och resten får ni se själva:P

The sisterhood of the traveling pants 2
 
Ett måste att man har sett ettan först och främst. För annars har man ingen aaaning om varför vissa av karaktärerna är som dom är. Vet inte om jag har så mycket att säga om den. Bra fortsättning kan man som säga, dock inte lika bra som ettan men det är ju väldigt sällan det händer. En trea av fem möjliga får den faktiskt.

TinkerBell
 
En barnfilm måste jag säga. Brukar vara så van att dom gör sådana här filmer för oss unga vuxna också men denna var de mer riktat mot barn som var lite tråkigt. Har du barn så är denna filmen inte helt fel att sätta igång, spec inte om det är tjejer.
Handlar om TinkerBell och hur hon ska bli nöjd med att vara en Tinker.
En tvåa som vuxen och en trea som barn, kan man göra så!? av fem möjliga.

Tropic Thunder

Blev lite besviken, jag och en polare började se denna men ville sen se den i bättre kvalla. Nu var jag så elak att jag såg den själv i bättre kvalla men vad ska man göra när man har tråkigt. Men iaf så hade dom nog gjort en för bra trailer på denna så man fick så höga förväntningar. Rolig var den väl men inte så rolig som jag trodde att den skulle vara.
Handlar om några skådisar som ska göra en film och vietnam kriget och så ska dom försöka göra den "guerrilla-style", dom flyger ut i mitten av djungeln och har satt upp massa kameror där men då råker Cockburn som ska göra filmen kliver på en riktig landmina och sprängs i bitar men endel tror att det inte hände på riktigt utan det var speciall effekter. Så nu tror dom att de fortfarande håller på att spelar in filmen och att dom ska ta sig tillbaka genom djungeln och där så händer det en massa saker.
Lite coolt med detta var att jag fick veta att Ben stiller var Director till denna film och att han har hjälpt till med massa andra filmer som jag tycker är svin bra. Kan det vara så att jag å stiller har samma humor!? Jag som inte tycker om han som skådis, weird! Den får en trea av fem möjliga. Blir nog så att jag ser den nån mer gång och då kanske betyget höjs.


Ska se nån mer film snart. Byebye

Kommentarer
Postat av: madde

jasså, en polare... MADDE heter jag faktiskt, trodde du visste det, MADDE! ;)

2008-11-24 @ 21:49:37

Skriv nå här:

Skriv ditt namn:
Stanna kvar?

Email: (publiseras ej)

Har du en blogg?:

Skriv:

Trackback
RSS 2.0