K A S S A B A N D

I fredags var de som vanligt en massa folk, eftersom att alla glömmer bort att ALLA handlar fredagar. Jasi jasi. Satt iaf i kassa 2 och alla hade fulla vagnar med food. Sitter där i lugnan roo och blippar in varor helt plötsligt så stannar det stora kassabandet å jag fattar inte riktigt varför för de var inte jag som stanna de. Så jag trycker igång de igen men inget händer. Då ser jag kundens karl står där å stirrar på ett paket riven ost som kassabandet har försökt käka upp. Jag går dit och ser att de sitter fast och skulle jag eller han dragit så hade vi haft riven ost överallt. Jag ser Helena vid kundtjänst så jag ropar på henne. Hon fixade å trixade så tillslut fick vi lös den utan att ha sönder påsen.

Så fortsätter dagen som vanligt men hade en konstig känsla över kassabanden. Ni vet lite som filmen manglaren...:S
Niclas vet inte vad du pratar om, jag är på alla våra avdelningar inom coop och blomavd. är en av dom. Måste göra så de ser fint ut juuu:P haha

Sen på kvällen så är de dags att sätta sig vid kassan igen. Sitter med Elina, hon sitter bakom mig i kassa 3. Vi har skit kul å kunderna kommer i vågor. När de kommer en våg till så säger Elina i en ganska lugn ton.
E: - Tina, skulle du kunna komma och hjälpa mig.
T: - Självklart
.
Jag vänder mig och börjar gå mot henne så märker jag att hon har handen över det lilla kassabandet.
E: - Jag sitter fast...
T: - VA!?
Jag börjar och ska försöka få lös henne, dumma försök som att försöka bända upp de å allt möjligt.
E: - Det gör så förbannat ONT!
Det enda jag kunde tänka på var hur mycke blod de skulle spruta när jag fick lös henne. Tillslut börja nästan paniken sätta sig in. Elina var helt lugn och bad tom en annan kund gå till en annan kassa. Sen tar både jag å kunden tag i kassabandet å drar så får vi lös henne. Det var bara skinnet den hade fått tag i men de var inte litet iaf. Hon går iväg å sköljer såret och jag sätter mig i min kassa igen och måste hjälpa mina kunder. Men den adrenalin chocken gjorde så jag satt å skakade. Från de att jag vände mig om och såg de tills vi fick lös henne gick skit snabbt men de kändes som om de tog en evighet. HATAR verkligen när någon har ont eller skadas å man kan inte GÖRA nå...usch...

Som jag sa...manglaren fast denna gång...Kassabanden...:S


Kommentarer

Skriv nå här:

Skriv ditt namn:
Stanna kvar?

Email: (publiseras ej)

Har du en blogg?:

Skriv:

Trackback
RSS 2.0